10% OFF

The Paris Trilogy

A Life In Three Stories

by Colombe Schneck
language: english
Publisher: SIMON & SCHUSTER LTD, May of 2025 ‧
14,86€
13,37€
10% OFF
Sell ​​your book
From celebrated French author Colombe Schneck, translated by Lauren Elkin and Natasha Lehrer, comes The Paris Trilogy; three autobiographical tales from different seminal periods throughout her life, each interrogating desire, society, love, loss, and womanhood in all its forms.

The Paris Trilogy

A Life In Three Stories

by Colombe Schneck

Property Description
ISBN: 9781398529410
Publisher: SIMON & SCHUSTER LTD
Release Date: May of 2025
Language: English
Dimensions: 129 x 200 x 13 mm
Cover: Softcover
Pages: 240
Format: Book
Categories: Books in English > Fiction > Memories and Testimonies
Books in English > Others
EAN: 9781398529410

ABOUT THE AUTHOR

Colombe Schneck

Colombe Schneck é uma jornalista, cineasta e escritora francesa. Nascida em 1966 numa família burguesa de judeus parisienses, estudou no Institut d'Études Politiques de Paris e na Université de Paris II, e trabalhou para vários meios de comunicação franceses. Realizou dois documentários em 1999 (Nucléaire, un si long silence e Quand je suis tombe dans la télévision), e duas longas-metragens para a Elzevir Productions e o canal Arte: Femmes sans enfant, femmes suspect, em 2014, e Vieux Amoureux, em 2015. É membro do coletivo 50/50, que defende a igualdade e a diversidade no cinema e no audiovisual.
Autora de mais de uma dezena de livros de ficção e não-ficção, recebeu os prémios Madame Figaro e da Sociedade de Escritores Franceses, além de ter sido finalista dos prémios Renaudot, Femina e Interallié. É também bolseira da Villa Medicis, em Roma, e do Institut Français, bem como de uma subvenção Stendhal, que permite a escritores franceses fazer investigação e residências de escrita no estrangeiro.

(see more)

BY THE AUTHOR

PEOPLE WHO BOUGHT ALSO BOUGHT